{{ پیک سلماس } }

دانستن حق مردم است

{{ پیک سلماس } }

دانستن حق مردم است

این سایت خبری تحلیلی است.

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

بعضی کار فرهنگی در دانشگاه را با کنسرت و اردوی مختلط اشتباه گرفته‌اند/همه دنیا میگویند ایران کشور مقتدری است،آنوقت برخی در دانشگاه یا روزنامه میگویند ما چیزی نیستیم و منزوی هستیم/در قضیه فروش سوخت 20درصد غربیها شروط خفت‌باری گذاشتند،البته به نفع ما تمام شد

جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با رهبرمعظم انقلاب دیدار کردند.حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار تاکید کردند: درتحقیقات علمی باید برای آینده نیازسنجی و محاسبه کرد، برخی می‌گفتند نفت داریم چه نیازی به انرژی هسته‌ای است، درقضیه فروش سوخت 20درصد غربی‌ها شروط خفت‌باری گذاشتند، البته به نفع ما تمام شد وجوانان ما با زحمت خودشان آن را تولید کردند، زحمت عمده در غنی سازی،مربوط به تبدیل اورانیوم خام تا سطح 20درصد است، همین آنها را دستپاچه کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۳
وزیر اطلاعات در واکنش به انتشار عکسی از وی در کنار رییس دولت اصلاحات در فضای مجازی، آن را اتفاقی و مختص به یکی از مجالس عزاداری اباعبداالله الحسین دانست که در خلال آن حتی هیچ گفت‌وگویی بین طرفین انجام نشد.حجت‌الاسلام و المسلمین علوی در حاشیه نشست خبری صبح امروز (سه شنبه)  با بیان اینکه هر ساله به لطف خدا توفیق داشتم که در جلسات متعددی از مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) که در ایام عاشورا و تاسوعا برگزار می‌شود شرکت کنم یادآورشد: امسال نیز در هیئت‌های زیادی از زاهدان و تهران توفیق شرکت پیدا کردم و در یکی از این برنامه‌ها حضور این جانب با حضور افرادی دیگر همزمان گردید که صرفا یک اتفاق بود.وی ادامه داد: این مراسم، مراسم عزاداری عمومی بود وبر خلاف تصورات بعضی از رسانه ها تنها یک جلسه عزاداری بود و نه میهمانان خاصی داشت و نه برنامه دیگری و نه گفت‌و گویی باافراد حاضر داشتم.وی تاکید کرد: در این جلسه با من سلام و احوال پرسی کردند وبه حکم وجوه شرعی پاسخ دادم و پاسخی که داده شد پاسخی مختصر بود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۰

بسم الله الرحمن الرحیم

آذربایجان سر ایران است.مقام معظم رهبری
متاسفانه برنامه سازان صدا و سیمای کشور در شبکه دو رسانه ملی در اقدامی عجیب و دور از منش رسانه ای، و در سالی که از سوی مقام عظمای ولایت به عنوان سال همدلی و همزبانی نامگذاری شده است با پخش برنامه ای سخیف و موهن، به شان و منش مردم دلاور و ولایتمدار آذربایجان اساعه ادب و بی حرمتی نموده اند. بدون شک شان و شخصیت و سابقه درخشان ملت بزرگ آذربایجان در طول تاریخ ایران در حفاظت از حریم های مرزی، فرهنگی، اعتقادی و ملی ایران بزرگ بر کسی پوشیده نیست. بخصوص در دوران انقلاب و بعد از انقلاب که ملت همیشه قهرمان و سرافراز آذربایجان به انحا مختلف دین خود را با نثار خون در دفاع از شرف و شان میهن اسلامی اثبات کرده و همچنان می کنندنیک می دانید که ملّتِ ترک زبانِ این سرزمینِ پهناور از چنان سوابق تاریخی روشن و نقش تعیین کننده برخوردارند که به طور طبیعی و منطقی برگ برگ تاریخ افتخارات و مجاهدت‌های این ملّت سند رهایی ایران و بهای آزادی هر ایرانی است. حال چگونه است سازمان صدا و سیما این جرأت را به خود داده که چنین برخورد غیر محترمانه ای را با مجموعه ی چشمگیری از مردم ارجمند ایران، داشته باشد؟!.اینجانب ضمن محکوم نمودن شدید این اقدام شنیع و دور از انصاف و با تاکید بر شناسایی عوامل پشت پرده و اتاق فکر این اقدام کاملا برنامه ریزی شده در جهت بر هم زدن اتحاد اقوام و ملت های ایرانی، از مسولین صدا و سیما و همچنین مسولین امنیتی کشور درخواست می نمایم با عوامل این اقدام برخورد قانونی نموده و مانع بر هم خوردن اتحاد داخلی و ملی در زمانی که کشور در حال خروج از بحرانهای تحمیلی بسوی رشد و ترقی است شوند.امید است با تدبیر دولت و ملت بزرگ ایران در این شرایط حساس زمانی و مکانی، شاهد بر هم خوردن دسیسه های دشمنان داخلی و خارجی ایران متحد و اسلامی بوده، تحت لوای رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و تدابیر هوشمندانه دولت محترم، به سوی ایرانی آباد و متحد و یکپارچه حرکت نماییم .

محسن مافی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۳:۳۸
آیت الله محسن غرویان:سخنانم در مورد سید حسن خمینی، باعث وحشت افرادی شده که حتی از شنیدن نام خمینی هراس دارند/ تا جایی که اطلاع دارم، حلقه پرتو ربطی به آقای مصباح ندارد؛ ایشان استاد بنده بوده و هستند .البته نکات انتقادی که از خود آقای مصباح یاد گرفته ایم گاهی مطرح میکنیم بنابراین این مسائل مربوط به اقدامات افرادی که به حلقه پرتو معروف هستند بوده که این ها اقلیتی هستند که نظریات و رفتارهای افراطی خودشان را تحت پوشش موسسه امام خمینی صورت می دهند.
سخنانم در مورد سید حسن خمینی، باعث وحشت افرادی شده که حتی از شنیدن نام خمینی هراس دارند/ تا جایی که اطلاع دارم، حلقه پرتو ربطی به آقای مصباح ندارند؛ ایشان استاد بنده بوده و هستند
با توجه به واکنش های اخیر در رابطه با سخنان اینجانب درخصوص موسسه امام خمینی عده ای اقدام به دروغ پراکنی و مغالطه کاری نمودند که لازم است چند نکته را یاد آور شوم.1-مطالبی که من در خصوص کاندیداتوری آیت الله سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان مطرح کردم باعث عصبانیت و وحشت برخی افرادی که حتی از شنیدن نام خمینی هراس دارند و آقای سید حسن خمینی را با نام مصطفوی در سایت ها خطاب می کنند، شده است. قطعاً دفاع بنده از اندیشه های امام خمینی و مقام معظم رهبری باعث خشم عده ای از تندرو ها شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۷:۴۶
کارگزاران سازندگی از نجفی به عنوان سرلیستی احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم یاد می‌کنند.
مصطفی داننده: در حالی که عارف و جریان اصلاحات در حال چیدن مقدمات زعامت معاون اول دولت اصلاحات بر این جریان برای انتخابات مجلس دهم هستند، در گوشه‌ای از شهر جریانی دیگری به دنبال علم کردن سرلیستی دیگر در مقابل عارف است. کارگزاران سازندگی که چندان علاقه‌ای به بازیگر بودن در تئاتر انتخابات مجلس ندارند و به دنبال کارگردانی این صحنه سیاسی هستند، دوست ندارند عارف سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دارد. آنها به ویژه دبیرکل حزب کارگزاران یعنی غلامحسین کرباسچی رابطه خوبی با خاتمی و نیروهای نزدیک به او ندارند و تلاش می‌کند تا نیروهای نزدیک به رئیس جمهور و هاشمی رفسنجانی سرلیستی اصلاح طلبان را در انتخابات مجلس به عهده بگیرد. کرباسچی هنوز از  عدم حمایت خاتمی در ماجرای شهرداری تهران و دادگاهی شدن، ناراحت است. ناراحتی که در رفتار سیاسی او در این سال‌ها قابل مشاهده بوده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۷:۲۵
 سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای کشور در صفحه اینستاگرام خود در ذیل عکسی مربوط به مذاکرات هسته‌ای و جمله‌ای از بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در همایش سفیران و رییسان دفاتر و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، نوشت: سر ارادتِ ما و آستان حضرتِ دوست / که هر چه بر سر ما می‌رود ارادت اوست
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۷:۱۸


محسن هاشمی در گفت‌وگو با نامه نیوز به دلایل رفتنش از مترو، پیام احمدی نژاد به آیت‌الله هاشمی، وضعیت مهدی هاشمی در زندان و احتمال حضور در انتخابات مجلس دهم اشاره کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۷:۱۶

نشست خبری مهندس جواد سعید نیا رئیس شورای اسلامی شهر سلماس بعد ازسفر یک هفته ای هیت اعزامی به کشورچین با خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر سلماس: رئیس شورای اسلامی شهر سلماس در ابتدای این گفتگوی طی سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سرور و سالارشهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش اظهار داشت: جا دارد از این تریبون ازآقای سعادت استاندار محترم استان آذربایجان غربی به لحاظ دستورویژه برای صدور مجوز این سفرتقدیروتشکر نماییم وهمچنین ازحضورآقایان دکتربدری معاون سازمان توسعه وتجارت ایران و دکتر موسی زاده معاون سرمایه گذاری استاندارآذربایجان غربی در این سفرکه باعث بالا بردن اعتماد طرف چینی شدند تشکر و قدردانی نمایم.

سعید نیا درادامه درخصوص مشخصات جغرافیایی استان سی چوان کشورچین گفت: این استان دارای 80 میلیون جعمیت به مرکزیت شهرچندو می باشد و خود شهرچندو نیز داری 15میلیون جعمیت است که مساحت کل استان حدود یک سوم کشورجمهوری اسلامی ایران می باشد.این مسئول در پاسخ به سوالی دررابطه با اهداف این سفر گفت: این سفر با دعوت طرف چینی صورت گرفت وازبرخی اهدافی که دراین سفر محقق شد. می توان به دیدار با سرمایه گذاران چینی و بازدید از برخی شرکت ها و کارخانجات سرمایه گذاری چینی،ٍ حضور در همایش سرمایه گذاران چینی جهت امضا قرداد شرکت SMI با 19 شرکت سرمایه گذار چینی جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس ، دیدار با معاون فرماندار سی چوان و دیدار و گفتگو با مسئولین شهر دیانگ ین که قراراست بعد طی مراحل قانونی خواهرخوانده سلماس شود. اشاره کرد.رئیس شورای اسلامی شهر سلماس در بخش دیگری از این گفتگو درمورد دلیل انتخاب منطقه ویژه اقتصادی سلماس توسط چینی ها برای سرمایه گذار اظهارداشت: چینی ها براساس دستور شی پینگ جین رئیس چمهور کشورشان برای سرمایه گذاری درمسیر جاده ابریشم و نیزبا توجه به پتانسیل های منطقه ویژه اقتصادی سلماس از قبیل خط راه آهن وهمسایگی استان آذربایجان غربی با کشورهایی از قبیل عراق، ترکیه و آذربایجان و دستیابی به بازارهای کشورهای آسیای میانه از قبیل اوکراین، ترکمنستان و ... از طریق خط آهن علاقمند به سرمایه گذاری دراین منطقه هستند.

سعیدنیا درادامه درپاسخ به سوائلی درخصوص اینکه چه کارخانه های قراراست توسط سرمایه گذاران چینی در منطقه وِیژه اقتصادی سلماس احداث شود اضافه کرد: چینی هاعلاقمند به راه اندازی کارخانه های از قبیل خودروهای برقی ،اتوبوس ، ماشین آلات سنگین ،صنایع نفت، چای سبز ، صنعت بسته بندی ،بیوتکنولوژی و صنایع غذایی وهمچنین صنایع ساختمانی درمنطقه وِیژه اقتصادی سلماس می باشند.

وی دررابطه با ادامه روند آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس گفت: برخی از مشکلات موجود این منطقه با کمک مردم و مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین با همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر سلماس در حداقل زمان مرتفع خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرسلماس در پایان این نشست به نماینگی ازمردم شهر سلماس از مسئولین استانی به خصوص ازاستاندار محترم و رئیس همیاری شهرداری های استان آذربایجان غربی خواست با نگاه وِیژه به منطقه ویژه اقتصادی سلماس، چهره اقتصادی این شهر را به جایی برسانند که لایق این مردم عزیزاست و بنده دست هرکسی را که باعث رشد و شکوفایی اقتصادی شهرسلماس شود را می بوسم. وهمچنین از شما دوستان رسانه ای می خواهم که با انعکاس مطالبتان در رسانه ها زمینه ایجاد امید درمردم وهمبستگی بین مردم و مسئولین شهررا فراهم نمایید تا بزودی شاهد توسعه و پیشرفت شهرستان سلماس باشیم.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۴ ، ۱۸:۵۱

 

امام جمعه سلماس گفت: 13 آبان تنها مختص دانشجویان نیست و

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان سلماس : روز 13 آبان یادآور سه رخداد مهم تاریخی از جمله تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که هریک از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.دکتر امیر تیموری با اشاره به هرچه باشکوهتر برگزار شدن مراسم 13 آبان عنوان کرد: روز 13 آبان یادآور روحیه استکبارستیزی است و به عنوان شاخصه و منظومه فکری انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

 این مسئول ادامه داد: اقتدار و عزت ایران در روز حماسی 13 آبان سال 58 شکوفاتر شد و جوانان کشور به ویژه قشر دانش آموز و دانشجو ضربه جبران ناپذیری بر پیکر استکبار جهانی علی الخصوص آمریکا و حامیانش وارد کردند.

امیر تیموری اظهار کرد: 13 آبان نشان داد که مردم و جوانان این مرز و بوم به هیچ عنوان حاضر نیستند دخالت بیگانگان در امور داخلی مملکت را بپذیرند.

وی گفت: اقشار مختلف مردم این شهرستان در کنار دانش آموزان با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی 13 آبان یکبار دیگر صحنه زیبایی از وحدت و همدلی و اوج وفاداری خود به انقلاب و آرمان های نظام اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت.

آمادگی ادارات و نهادها برای برگزاری مراسم راهپیمایی، نصب بنر و پلاکارد و برپایی ایستگاه نقاشی در روز 13 آبان از مصوبات این نشست بود.

در این جلسه مقرر شد راهپیمایی 13 آبان ساعت 10 صبح از مقابل مسجد جامع شروع و در میدان توحید این شهرستان به پایان برسد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۴ ، ۱۸:۴۷

سخنگوی وزارت کشور درخصوص ثبت نام برای نامزدی انتخابات گفت: نام‌نویسی برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر و برای مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر آغاز می شود و در این انتخابات حدود 960 هزار نفر عوامل و هیئت‌های اجرایی فعال خواهند بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۴ ، ۱۸:۴۳

در دهه اول ماه محرم هر سال، هر چه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک‌تر می‌شویم، برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیشتر رنگ و بوی عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) به خود می‌گیرد؛ تا جایی که می‌توان گفت در این دو روز بیش از ٩٠ درصد برنامه‌های ٦ شبکه اصلی سیما محتوای عزاداری دارند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۴ ، ۰۹:۴۵

دومین شکست جلیلی، این بار در مناظره غیر مستقیم

سعید جلیلی را باید از این پس مرد شکست در مناظره‌ها دانست. او یک بار در خرداد 92 میدان مناظره هسته‌ای را به علی‌ اکبر ولایتی وا نهاد و امروز بعد از 27 ماه در مناظره‌ای «غیر حضوری» مغلوب مذاکره‌کنندگان دولت یازدهم شده است. سخنان اخیر علی اکبر صالحی درباره ادعاهای جلیلی و مسئولان هسته‌ای دولت قبل اما به مراتب سنگین‌تر از حمله‌ای بود که علی اکبر ولایتی در بهار 92 به این یار هسته‌ای دولت احمدی‌نژاد انجام داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۴ ، ۰۸:۵۱