{{ پیک سلماس } }

دانستن حق مردم است

{{ پیک سلماس } }

دانستن حق مردم است

این سایت خبری تحلیلی است.

۶۶ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

     

معلم امروزه نه پول دارد، نه آینده، نه انگیزه دارد و نه امید، امیدشان در بی تدبیری ها به یأس تبدیل شده است.

    معلمی شغل انبیاست و معلمان همیشه از احترام و عزت خاصی برخوردار بوده اند. پیامبران را به عنوان بزرگترین معلمان و هدایت کنندگان بشر نام می برند.معلم امروزه نه پول دارد، نه آینده. نه انگیزه دارد و نه امید. امیدشان در بی تدبیری ها به یأس تبدیل شده است. صدایشان را نیز کسی نمی خواهد بشنود.اما مسئله ای در جامعه امروزی کشورمان وجود دارد و آن اینکه، نه تنها معلمان از عزت و احترام گذشته برخوردار نیستند بلکه به واسطه مشکلات معیشتی شان نیز روی به شغل دوم آورده و در سطح شهر با مشاغلی همچون بنگاهداری، رانندگی، دلالی، مغازه داری و ... دیده می شوند.معلمانی که عده ای از آنها با خودروهای شخصی خویش سرویس مدارس برای شاگردان خود شده اند! همین امر کافیست تا رابطه معلم-شاگردی به نحوه دیگری شکل بگیرد.عده ای از معلمان در مجتمعهای فروش خودرو به کار دلالی و داد و ستد مشغول هستند یا با اندک سرمایه خویش مغازه ای باز کرده و به کسب و کار مشغولند.

طیفی دیگر از مدرسان مدارس نیز وقتی می بینند که حقوقشان کفاف هزینه های یک زندگی معمولی را نمی دهد، با تشکیل کلاسهای تقویتی بیرون از مدرسه به جذب دانش آموزان خود در آموزشگاههای آزاد روی می آورد و این خود نیز یکی از عوامل افت تحصیلی در مدارسی است که بخشی از دانش آموزانش توان مالی پرداخت هزینه های کلاسهای آزاد را ندارند.

حقوق بسیار پایین معلمان نسبت به دیگر شغلها همیشه موجب نارضایتی آنها شده است. دیده می شود که حقوق معلمی با 30 سال سابقه پایین تر از حقوق کارمند با سابقه یکی-دوساله سایر ادارات است.

هم اکنون معلمانی که شغل دوم اختیار کرده ، کیفیت تدریس و آموزش آنها به دانش آموزان نیز کاهش یافته است. می توان با پرسش از دانش آموزان به این نیتجه رسید که حتی معلمان در ساعات کلاس درسی نیز با تلفنهای همراه خویش مشغول رفع امورات و مشکلات شغل دوم خود هستند.

امروزه به واسطه شغلهای دومی که معلمان دارند از کیفیت تدریس آنها کاسته شده و انتظار نیز می رود که در آینده ای نه چندان دور شاگردانی باسواد در روی کاغذ اما بی سواد و فاقد اطلاعات درست و حسابی تربیت خواهند شد.

از همه اینها که بگذریم، پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان نیز داستان درازی است که علیرغم اینکه پرداختی سایر ادارات و سازمانها چند برابر آموزش و پرورش به کارکنانشان است اما کارشان به قسط بندی و پرداخت طی چند سال نمی رسد.

اینگونه مشکلات در آذربایجان غربی بسیار دیده می شوند و بی توجی مسئولان آموزش و پرورش استان است که باعث شده رتبه 28 کشوری را کسب کنیم.

بسیاری از دولتها در سرتاسر جهان بیشترین سرمایه گذاری را در بخش آموزش برای آینده کشورشان می کنند و سهم بزرگی از بودجه های سالیانه را به سیستم آموزشی اختصاص می دهند.

معلمان در تمامی جوامع کشورهای پیشرفته جزء قشر تقریباً مرفه محسوب می شوند و دولتها سعی می کنند که دغدغه های مالی آنان را برای رشد و پیشرفت علمی کشورشان رفع کنند. وقتی کسی از لحاظ مالی محتاج شغل دومی نباشد مطمئناً کیفیت تدریس وی نیز به واسطه افزایش تمرکز و نداشتن دغدغه بهبود می یابد و این یکی از بزرگترین رموز موفقیت کشورهای توسعه یافته است.

حتی مسئولان سیستم آموزشی اینگونه کشورها نیز بزرگترین حامیان معلمان می شوند. اما در ایران و در دولت تدبیر و امید وضع به گونه دیگری است و اقدامات وزیر آموزش و پرورش صدای بسیاری از معمان را در سرتاسر کشور درآورده و با بی تدبیری در بدنه وزارت آموزش و پرورش، امید آنها به یأس تبدیل شده است.

حال با این اوصاف وزیر آموزش و پرورش گاه و بیگاه با رسانه ها محاسبه و صحبت از کاهش نیروی انسانی در این وزارتخانه می دهد. کاهش نیرویی که قطعاً به ضرر آینده کشور و دانش آموزان خواهد شد.

پ.ن: علیرغم اینکه سایر سازمانها سالانه چندین هزارنفر نیرو استخدام می کنند و خبرسازی نمی کنند اما وزیر آموزش و پروش تا بحال چندین بار برای استخدام 5 هزار نفری در این وزراتخانه مصاحبه انجام داده است.

استخدامی که پس از چندین سال انجام می گیرد و معلوم نیست که برگزار خواهد شد یا نه؟ این استخدام در مقابل بازنشستگی نزدیک به صدهزارنفری سالهای اخیر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۵:۴۴
به تازگی عکسی از مقایسه تحصیلی اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت کنونی و دولت پیشین در فضای مجازی منتشر شده است.در این عکس در حالی تحصیلات ظریف، عراقچی و تخت روانچی با تحصیلات جلیلی، باقری و زاهدی وفا مقایسه شده که عراقچی در تیم دولت محمود احمدی نژاد نیز حضور داشت ولی نقش پررنگ تری در تیم دولت روحانی به او سپرده شد.
تحصیلات تیم مذاکرات در دولت دهم و یازدهم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۰۲:۲۹

خطبه‌ی عید فطر امام موسی صدر؛انسانی بسازیم فراتر از ابعاد جسمانی‌مان.زکات مال نماد و نشانه ای است از ضرورت پرداخت زکات در همه چیز. امروز همان گونه که از مال خود به همسایه، فقیر، یا خویشاوندان تان زکات پرداخته اید، بیایید از نعمت سلامتی خویش، از شادمانی، از سرور، از تجارب و علم خود، از فکر و اندیشه تان به نیازمندان زکات پرداخت کنید. این ها همه زکات است. قطعاً زکات مال رمز و اشاره ای است بر زکات‌های دیگری که در ورای آن نهفته است.

آن‌چه در پی می آید متن خطبه ی امام موسی صدر به مناسبت عید فطر است. در این سخنرانی به جوانب زکات فطر پرداخته شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۰۲:۱۳
خیابانهای پر از چا له و چوله و دست انداز وآسفالت های چندین ساله فرسوده چندی بود که آفتی برای چهره شهر محسوب می شد . چند سالی می شود که خیابانهای شهر آسفالتی یکپارچه (حد اقل با این وسعت ) را تجربه نکر ده اند .
بهمن ماه سال گذشته  دکتر رحیمی شهردار سلماس با اذعان به وضعیت بد آسفالت  خیابانهای شهر  و متعاقب آن در یک بر نامه رادیویی استانی خبر از اصلاح جداول و پی گیری برای آسفالت خیابانها در خرداد ماه سال 94 رادادند  و امروز بر چشم هیچ بیننده ای پوشیده نیست که عملیات اجرایی آسفالت ریزی گذر های شهری با قوت هر چه تمامتر آغاز شده و امید است که در آینده نیز ادامه یابد
.خبر نامه فرهنگیان ضمن تشکر از اطلاع رسانی شهروندان محترم به این رسانه بر خود فرض می داند ضمن درج خبر و عکس های مربوطه از زحمات شهردار محترم قدر دانی نماید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۰۲:۰۴


رئیس بنیاد پوریای ولی از برگزاری مراسم افتتاحیه بنیاد فرهنگی پوریای ولی در سلماس خبر داد.
خبرگزاری فارس: برگزاری مراسم افتتاحیه بنیاد فرهنگی پوریای ولی در سلماس
به گزارش عصر سلماس : میر قاسم مومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بنیاد پوریای ولی از تمام علاقه‌مندان به این پهلوان نامی برای شرکت در مراسم افتتاحیه بنیاد پوریای ولی طی بیانیه‌ای دعوت به عمل آورده است و این مراسم نیمه دوم شهریور ماه امسال با همکاری فرمانداری و شهرداری سلماس در این شهر برگزار شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۰۲:۰۰

افرادی که کوتاهی کردند باید پاسخگوی خانواده جانباختگان باشند

رییس سازمانی که حتی توان پیش بینی طوفان را ندارد استعفا دهد / افرادی که کوتاهی کردند باید پاسخگوی خانواده جانباختگان باشند.پس از طوفان شدیدی که در خرداد ماه سال ٩٣ رخ داد و خسارات و تلفات جانی شدیدی برجای گذاشت ، کم تر کسی احتمال میداد تا بار دیگر هواناسی از پیشبینی طوفانی با این شدت عاجز بماند . اما در کمال تعجب روز گذشته ، درحالی که هواشناسی هوا را ابری همراه با بارش باران و رعد و برق پیشبینی میکرد ، طوفانی کم سابقه تهران و شهرهای شمالی را درنوردید و تلفات جانی بسیاری بر جای گذاشت .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۰۱:۵۶

متن این بیانیه به شرح زیر است:

1- جمهوری اسلامی ایران دانش و فناوری، از جمله فناوری صلح آمیز هسته ایران را به عنوان میراث مشترک بشریت قلمداد می نماید. در عین حال، بر اساس مبانی محکم ایدئولوژیک، راهبردی و بین المللی، سلاح های کشتار جمعی و به ویژه سلاح های هسته ای را به طور مطلق به عنوان سلاح هایی منسوخ، غیر انسانی و مضر برای صلح و امنیت بین المللی، مردود می داند. با الهام از آموزه های متعالی اسلامی و بر مبنای اندیشه ها و سیره بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی،حضرت امام خمینی (ره)، و فتوای تاریخی رهبر انقلاب اسلامی،حضرت آیت الله خامنه ای، که کلیه سلاح های کشتار جمعی، به ویژه سلاح های هسته ای را در فقه اسلامی حرام اعلام نموده اند، جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارد که سیاست همیشگی اش منع اکتساب، تولید، انباشت یا استفاده از سلاح های هسته ای می باشد.

2- جمهوری اسلامی ایران ضرورت امحاءکامل سلاح های هسته ای را،به عنوان یک ضرورت امنیت بین المللی و یک تکلیف منطبق بر معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) مورد تاکید قرار می دهد. جمهوری اسلامی ایران مصمم است به طور فعال در کلیه تلاش های بین المللی حقوقی و دیپلماتیک برای نجات بشریت از خطرسلاح های هسته ای و اشاعه آنها، از جمله از طریق ایجاد مناطق عاری از سلاح های هسته ای به ویژه در خاورمیانه، مشارکت نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۰۱:۵۲
” جعفر راستگو “مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان تبریز طی احکامی ” دو مدیر اصلاح طلب ” را بعنوان معاونین خود منصوب کرد

” جعفر راستگو “مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان تبریز طی احکامی ” دو مدیر اصلاح طلب ” را بعنوان معاونین خود منصوب کرد.پایگاه خبری تدبیروامید ؛ جعفر راستگو مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان تبریز در احکامی جداگانه زینال امجدی را بعنوان معاون پرورشی و تربیت بدنی و عادل ملک زاده را بعنوان معاون آموزش ابتدایی منصوب کرد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۰۱:۴۹

به گزارش چیچست :پایگاه خبری  نسل خرداد، با تیتر:” آقای استاندار به مدیرکل تان افتخارکنید” نوشت:خلیل محبت خواه مدیرکل  راه و مسکن شهرسازی آذربایجان غربی: عطشی که آن زمان دولت دهم برای اتمام و تحویل سریع مسکن مهر داشت و معتقد بود که هرجور شده باید در موعد مقرر تمام شود دولت فعلی ندارد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۰۱:۴۵


پیام توییتری ظریف در واکنش به تصویب قطعنامه: شورای امنیت رفتار منصفانه ای با ایران نداشته، امیدواریم این روند تغییر کند
پیام توییتری ظریف در واکنش به تصویب قطعنامه: شورای امنیت رفتار منصفانه ای با ایران نداشته، امیدواریم این روند تغییر کند
 پیام توییتری ظریف در واکنش به تصویب قطعنامه: شورای امنیت رفتار منصفانه ای با ایران نداشته، امیدواریم این روند تغییر کندوزیر امور خارجه کشورمان در توییتر نسبت به تصویب قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتر نسبت به تصویب قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان داد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۰۱:۴۴

پیام تبریک حاج محسن مافی به مناسبت توافق هسته ای

پیام تبریک وی بدین شرح می باشد:

بسمه تعالی

ساقیا عمر دراز و قدحت پر می باد که به “تدبیر” تو” تشویش خمار” آخر شد

مذاکرات هسته ای پس از ۱۲ سال به نتیجه مطلوب رسید. این پیروزی بزرگ برای ملت ایران و شکست باور نکردنی برای رژیم صهیونسیتی و حامیان گروه های تکفیری و داعش در منطقه و دلواپسان وطنی جیره خوار کاسبان تحریم می باشد. با این توافق تیم مذاکره کننده توانست در نبردی سخت و نفس گیر با کاهش تنش ها در سطح بین الملل از منافع و اقتدار ملی پاسداری نمایند. این توافق تاریخی را محضر ملت شریف ایران اسلامی ، مقام معظم رهبری ، ریاست محترم جمهوری و وزیر با کفایت جناب آقای دکتر ظریف تبریک و تهنیت عرض می نمائیم .

محسن مافی 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۵:۲۰

فرماندار شهرستان سلماس با صدور پیامی موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان و کسب توافق عزتمندانه در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب را تبریک گفت.به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان سلماس؛ مسعود حاجی علیلو در این پیام آورده است:

بنام خدا

در روزهای پایانی ماه مهمانی خدا و در آستانه عید سعید فطر عید اخلاص و بندگی، ملت بزرگ ایران حماسه ای دیگر آفرید و فرزندان غیور انقلاب برگی زرین در تاریخ کشور عزیزمان به یادگار گذاشتند.بی شک توفیق بزرگ و ستودنی دولت تدبیر و امید و بخصوص تیم شایسته مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان دراین مسیر طولانی و پیچیده مدیون رهنمودهای ارزشمند و راهگشای رهبری معظم انقلاب، خون پاک شهدای بزرگ و والامقام هسته ای و نیز حمایت ، پشتیبانی و بردباری مردم غیور و قهرمان ایران اسلامی و همدلی آنان با مسئولان دلسوز و خدمتگزار است .ضمن تبریک و پاسداشت این پیروزی بزرگ و غرورآفرین که با افتخار و عزّت و سربلندی نصیب ملّت قهرمان ایران اسلامی گردید، امیدوارم به لطف ایزد منّان، این افتخار و اقتدار ملّی گام آغازینی در ارتباط موفق بین المللی و نویدی برای صلح و آزادی و امنیت در منطقه و جهان و دریچه ایی بسوی حل مشکلات و موانع اجتماعی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی و گشایش و رهائی از کمبودها و تنگناهای داخلی باشد .به برکت خون پاک شهدای گرانقدر هسته ای و همت بلند فرزندان ایران اسلامی در مذاکراتی دشوار و پیچیده، حقانیت ملت ایران در دستیابی به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای در صحنه بین‌المللی اثبات و حقوق هسته‌ای ملت ایران تثبیت شد .اینجانب این موفقیت تاریخی را به رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور محترم ، تیم مذاکره کننده و ملت بزرگ ایران اسلامی بویژه مردم شریف و همیشه در صحنه شهرستان سلماس تبریک گفته و توفیقات هرچه بیشتر دولت تدبیر و امید را در پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی، از خداوند متعال خواستارم.همچنین از حضور حماسی و بی نظیر مردم غیور و شریف شهر های سلماس و تازه شهر به مانند مردم دیگر شهرهای کشورمان با حضور در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر در جهت برپایی جشن پیروزی هسته ای بصورت خودجوش و مردمی توافق حاصل شده بین ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 را جشن گرفتند از صمیم قلب متشکرم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۷
تسطیح 10 هکتار از فاز اول اراضی منطقه ویژه اقتصادی سلماس برای استقرار گمرک در این منطقه
شهردار سلماس در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های خبری و تحلیلی از تسطیح 10 هکتار از فاز اول اراضی منطقه ویژه اقتصادی سلماس برای استقرار گمرک در این منطقه خبر داد.دکتر محمد رحیمی شهردار و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلماس در پنجمین نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان سلماس با محوریت تشریح اقدامات انجام یافته در خصوص منطقه ویژه اقتصادی سلماس، ضمن بازدید میدانی از فاز اول منطقه ویژه سلماس، با تشریح تاریخچه ایجاد مناطق ویژه در کشورها، گفت: مناطق آزاد و ویژه تجاری برای اولین بار توسط کشور آلمان و به دلیل شرایط تحریم پس از جنگ جهانی اول و از دست دادن کارخانجات و نیروی کار جوان و منابع خود، تعریف و اجرایی شد.رحیمی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی زمانبدی ورود، خروج و ترخیص کالا و نیز بروکراسی اداری را کاهش می دهد و با احتساب شرایط سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی از 24 درصد معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.وی با اشاره به ظرفیتهای بالقوه منطقه ویژه اقتصادی سلماس تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی سلماس می تواند با فعالیت خود صنایع قطب های صنعتی تبریز و ارومیه را تغذیه نموده و باعث رشد آنها شوند و از طرفی زمینه برای احداث کارخانجات مختلف در صنایع وابسته فراهم می شود. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلماس بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سلماس که از سال 1376 مطرح شده بود بالاخره در اول ابان 89 رسما مصوب شد و پس از آن در مرداد ماه سال گذشته طی نامه ای که به استاندار محترم داشتیم، برای ایجاد درآمدهای پایدار شهری درخواست تخصیص زمین برای فعالیت شهرداری در منطقه ویژه اقتصادی را کردیم که استاندار محترم با توجه به قابلیت شهرداری در امور اجرایی و عمرانی، مقام عالی استان پیشنهاد تغییر سازمان متولی منطقه ویژه اقتصادی سلماس بنام شهرداری این شهررا به شورای عالی مناطق آزاد و ویژه تجاری داد که با استقبال شوراعالی مواجه شد.رحیمی اذعان کرد: پس از طی کلیه مراحل اداری و کسب استعلامات لازم از ارگان های ذیربط، هزار و 70 هکتار اراضی منطقه ویژه سلماس احصال مالکیت شده و اخیرا نیز قرارداد پایش زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی با همکاری اداره حفاظت از محیط زیست در حال انعقاد می باشد
.
منبع : http://myblog.bestofday.ir/text-201507160022059659
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۴:۳۸
دختر جان کری و همسر ایرانی اش +تصاویر
پس از آنکه سناتور جان کری برای تصدی سمت وزیر امور خارجه آمریکا معرفی و با مخالفت جمهوری خواهان طرفدار اسرائیل مواجه شد رسانه های خارجی خبردادند، داماد کری یک پزشک جراح ایرانی‌-الاصل است.دکتر ونسا بردفور کری، دختر کوچکتر جان کری از همسر اولش با دکتر بهروز والا ناهید که یک پزشک ایرانی-امریکایی است، ازدواج کرده است.با این وجود تا پیش از مطرح شدن نام کری برای تصدی وزارت خاجه امریکا رسانه ها کمتر به ایرانی بودن داماد وی توجه کرده و حتی در خبر اعلام مراسم ازدواج ونسا و بهروز در اکتبر ۲۰۰۹ توسط روزنامه «نیویورک‌تایمز» هیچ اشاره‌ای به اصلیت وی نشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۲۲:۴۳

گمانه زنی درمورد اهدای جایزه صلح نوبل به ظریف و کری
 
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: در نگاه اول محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به عنوان یکی از وفاداران نظام جمهوری اسلامی ایران و 'جان کری' همتای آمریکایی وی اشتراک چندانی با هم ندارند، ولی با وجود همه اختلاف ها نام خود را در تاریخ ثبت کردند.ظریف و کری به رغم ماه ها مذاکره دشوار و فشرده برای رسیدن به توافق جامع هسته ای گاه سرد و اخمو و رقبای فریبکار به نظر می رسیدند. هر چند دیگر اکنون به اندازه ای صمیمی شده اند که یکدیگر را با اسم کوچک صدا می زنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۲۲:۳۹
تروریست های تکفیری داعش تصویر دیدار ابو عزرائیل و آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس را به اسم دیدار این مجاهد عراقی با مقام معظم رهبری منتشر کرده اند.

دروغ داعش درباره دیدار ابوعزرائیل با رهبر انقلاب+عکس

 

این روزها به همان اندازه که حضور ابو عزرائیل مجاهد حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) به مشهد با استقبال گسترده کاربران ایرانی قرار گرفته است تروریست های داعشی و اعضای شاخه های رسانه ای داعش هم تلاش دارند از این سفر به نفع خودشان بهره ببرند. اما با دروغ.


در جدیدترین دروغ داعشی ها تصویر دیدار ابو عزرائیل و آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس را به اسم دیدار این مجاهد عراقی با مقام معظم رهبری منتشر کرده اند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۲۲:۳۸
در شادی ملت بزرگ ایران شریکیم
در شادی ملت بزرگ ایران شریکیم
کد مطلب : 84346
گروه سیاسی: این صفحه درباره توافق هسته‌ای صرفا به نظرات شما اختصاص دارد. شما ملت بزرگ ایران که یقننا از این اتفاق بزرگ مسرورید. از خاطرات و نظرات خود بنویسید و از انتظارات و احساساتتان و کلا هر چه دل تنگتان می خواهد بنویسید اما خواهشا از کلمات توهین آمیز و تحقیرکننده نسبت به افراد حقیقی یا حقوقی، بپرهیزید. باقی، بقای شما. ما هم در شادی شما شریکیم، البته!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۲۲:۲۹
محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی دربیانیه ای مشترک اعلام کردند: این پایان مذاکرات ماست اما پایان کار مشترک ما نیست. ما همچنان این وظیفه خطیر را مشترکا دنبال می کنیم و از جامعه بین الملل می خواهیم از اجرای این تلاش تاریخی حمایت کند.


متن کامل این بیانیه که روز سه شنبه به دو زبان انگلیسی و فارسی ، وزیر امور خارجه و هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرائت کردند به این شرح است:امروز یک روز تاریخی است. برای ما افتخار بزرگی است که اعلام کنیم که به یک توافق درمورد موضوع برنامه هسته ای ایران دست یافته ایم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۲۲:۲۲
سرویس سیاسی یپیک سلماس:حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب عصر امروز (شنبه) در دیداری صریح و صمیمی با بیش از هزار جوان دانشجو، حدود ۴ ساعت به دغدغه ها، مطالبات، انتقادها و پیشنهادهای آنان گوش دادند و درباره مسائل مختلف از جمله آرمانخواهی، الزامات افزایش تأثیرگذاری تشکل های دانشجویی، مسائل منطقه، تداوم استکبارستیزی ملت ایران و مسائل روز دانشجویی با آنان سخن گفتند. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب عصر امروز (شنبه) در دیداری صریح و صمیمی با بیش از هزار جوان دانشجو، حدود 4 ساعت به دغدغه ها، مطالبات، انتقادها و پیشنهادهای آنان گوش دادند و درباره مسائل مختلف از جمله آرمانخواهی، الزامات افزایش تأثیرگذاری تشکلهای دانشجویی، مسائل منطقه، تداوم استکبارستیزی ملت ایران و مسائل روز دانشجویی با آنان سخن گفتند. رهبر انقلاب در این دیدار که از ساعت هجده آغاز و بعد از نماز و افطار نیز ادامه یافت با اشاره به حسرت جاری در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کردند: هرکس در این بهار معنویت و صفا، دلش را تحت تأثیر باران رحمت و لطف الهی قرار داده، در آینده از میوه های این بذر افشانی معنوی، بهره ها خواهد برد.
رهبر انقلاب در این دیدار که از ساعت هجده آغاز و بعد از نماز و افطار نیز ادامه یافت با اشاره به حسرت جاری در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کردند:«هرکس در این بهار معنویت و صفا، دلش را تحت تأثیر باران رحمت و لطف الهی قرار داده، در آینده از میوه های این بذر افشانی معنوی، بهره ها خواهد برد.»ایشان در پاسخ به پرسش همیشگی جوانان درباره راه های تعالی روحی،افزودند:«از بزرگان شنیدم که مهمترین کار برای اعتلای معنوی، تقوا و پرهیز از گناه است.»حضرت آیت الله خامنه ای، انجام فرائض دینی بویژه «نماز اول وقت، با حضور قلب و حتی المقدور با جماعت» را مکمل پرهیز از گناه برشمردند و خاطرنشان کردند:«این مجموعه گرانبها را با تلاوت هر روزه حداقل چند آیه از قرآن، زینت دهید.»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۲۲:۱۸


سخنان مهم روحانی: این توافق هسته ای می تواند آرام آرام خشت های دیوار بی اعتمادی را بردارد /اجازه نخواهم داد که با دروغ، اتهام و سخن ناروا به امید مردم صدمه بزنید / همه تحریم‌ها لغو می‌شوند٬ نه تعلیق

  سخنان مهم روحانی: این توافق هسته ای می تواند آرام آرام خشت های دیوار بی اعتمادی را بردارد /اجازه نخواهم داد که با دروغ، اتهام و سخن ناروا به امید مردم صدمه بزنید / همه تحریم‌ها لغو می‌شوند٬ نه تعلیق.در اینجا اعلام می کنم کسی بخواهد نقد کند نقد دلسوزانه آزاد است. اما اجازه نمیدهم که امید مردم برای آینده درخشان این کشور، امید مردم برای رونق اقتصادی و امید مردم برای صلح و امنیت در کشور ما و منطقه کسی بخواهد با دروغی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۲۲:۱۵


سه هزار نوآموز سلماسی در طرح سنجش سلامت شرکت می کنند

   

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان سلماس گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال بیش از سه هزار نوآموز سلماسی در طرح سنجش سلامت شرکت می کنند.

علی اکبر صمیمی روز دوشنبه  اظهار داشت: این طرح از 20 خرداد ماه در یک پایگاه شهری و 9 پایگاه سیار روستایی شروع شده و تا 20 شهریور ماه تداوم خواهد داشت.وی اضافه کرد: پایگاه شهری در مدرسه عترت این شهر دایر شده و والدین می توانند همه روزه در نوبت صبح به این مرکز مراجعه کنند تا وضعیت سلامت نوآموزان آنها سنجیده شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۲۲:۱۳
اقدام نمادین یک بانوی آذربایجانی برای احیای دریاچه ارومیه+ عکس
پایگاه خبری تدبیروامید ؛ یک بانوی آذربایجانی با نشستن پشت یک چرخ خیاطی و با ابتکار و خلاقیت خود، تصویری به یاد ماندنی از ضرورت احیای دریاچه ارومیه خلق کرد:

 

photo_2015-07-11_11-52-09

photo_2015-07-11_11-47-33 photo_2015-07-11_11-48-02

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۲۲:۱۰

آیت الله هاشمی: چه مصلحتی بالاتر از هماهنگی بین مسلمانان/ در عید فطر هم وحدت نداریم!

ایشان طی سخنانی در سال 1381 ضمن انتقاد صریح از شیوه رایج استهلال هلال ماه شوال و اعلام عید سعید فطر که منجر به تفرقه مسلمانان در یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی می شود، تاکید کرد: همین مسئله کافی است که عده ای در دنیا بگویند: این چه دین جامعی است که نتوانسته این مسئله را حل کند؟!.آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در سال 1381 ضمن انتقاد صریح از شیوه رایج استهلال هلال ماه شوال و اعلام عید سعید فطر که منجر به تفرقه مسلمانان در یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی می شود، تاکید کرد: همین مسئله کافی است که عده ای در دنیا بگویند: این چه دین جامعی است که نتوانسته این مسئله را حل کند؟!.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۴ ، ۲۳:۲۴

 پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت بازگشت و تشییع پیکر 270 شهید دفاع مقدس، گزیده ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره ی بزرگداشت یاد شهیدان را منتشر می کند.

به تقل از دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای ، این گزیده بیانات به شرح ذیل است:* گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست.شهید، چیز عظیم و حقیقت شگفت آوری است. ما چون به مشاهده شهدا عادت کرده ایم و گذشتها و ایثارها و عظمتها و وصایا و راهی که آنها را به شهادت رساند، زیاد دیده ایم، عظمت این حقیقت نورانی و بهشتی برایمان مخفی میماند؛ مثل عظمت خورشید و آفتاب که از شدّت ظهور، برای کسانی که دائم در آفتابند، مخفی میماند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۴ ، ۲۳:۱۴