{{ پیک سلماس } }

دانستن حق مردم است

{{ پیک سلماس } }

دانستن حق مردم است

این سایت خبری تحلیلی است.


رئیس بنیاد پوریای ولی از برگزاری مراسم افتتاحیه بنیاد فرهنگی پوریای ولی در سلماس خبر داد.
خبرگزاری فارس: برگزاری مراسم افتتاحیه بنیاد فرهنگی پوریای ولی در سلماس
به گزارش عصر سلماس : میر قاسم مومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بنیاد پوریای ولی از تمام علاقه‌مندان به این پهلوان نامی برای شرکت در مراسم افتتاحیه بنیاد پوریای ولی طی بیانیه‌ای دعوت به عمل آورده است و این مراسم نیمه دوم شهریور ماه امسال با همکاری فرمانداری و شهرداری سلماس در این شهر برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده در این مراسم ۱۴ مدال پوریای ولی را به افرادی که در حوزه مسائل انسان دوستانه در داخل و خارج ایران فعالیت دارند اهدا شود.

رئیس بنیاد پوریای ولی با بیان اینکه این بنیاد بیستم مهر ماه سال ۹۳ با اخذ سند ملی از وزارت ورزش و جوانان به ثبت رسیده است، افزود: پوریای ولی یکی از آثار و مفاخر ایرانی است و باید مسئولین تمام تلاش خود را برای حفظ این آثار ملی و ساخت مکانی در شان این پهلوان نامی به کار گیرند.

این مسئول ادامه داد: در فضای مجازی برخی افراد پوریای ولی را اهل شهر بخارا معرفی می‌کنند ولی مطالعه آثار باقی مانده بعد از دوران صفویان نشان می‌دهد که این پهلوان متعلق به ایران بوده و زادگاهش در سلماس است.

مومنی ادامه داد: پوریای ولی علاوه بر اینکه پهلوان نیرومندی محسوب می‌شد، در زمینه عرفان و شعر نیز فردی برجسته محسوب می‌شد که مثنوی کنزالحقایق و مجموعه رباعیات پوریای ولی از جمله آثار وی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی