{{ پیک سلماس } }

دانستن حق مردم است

{{ پیک سلماس } }

دانستن حق مردم است

این سایت خبری تحلیلی است.

نشست خبری مهندس جواد سعید نیا رئیس شورای اسلامی شهر سلماس بعد ازسفر یک هفته ای هیت اعزامی به کشورچین با خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر سلماس: رئیس شورای اسلامی شهر سلماس در ابتدای این گفتگوی طی سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سرور و سالارشهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش اظهار داشت: جا دارد از این تریبون ازآقای سعادت استاندار محترم استان آذربایجان غربی به لحاظ دستورویژه برای صدور مجوز این سفرتقدیروتشکر نماییم وهمچنین ازحضورآقایان دکتربدری معاون سازمان توسعه وتجارت ایران و دکتر موسی زاده معاون سرمایه گذاری استاندارآذربایجان غربی در این سفرکه باعث بالا بردن اعتماد طرف چینی شدند تشکر و قدردانی نمایم.

سعید نیا درادامه درخصوص مشخصات جغرافیایی استان سی چوان کشورچین گفت: این استان دارای 80 میلیون جعمیت به مرکزیت شهرچندو می باشد و خود شهرچندو نیز داری 15میلیون جعمیت است که مساحت کل استان حدود یک سوم کشورجمهوری اسلامی ایران می باشد.این مسئول در پاسخ به سوالی دررابطه با اهداف این سفر گفت: این سفر با دعوت طرف چینی صورت گرفت وازبرخی اهدافی که دراین سفر محقق شد. می توان به دیدار با سرمایه گذاران چینی و بازدید از برخی شرکت ها و کارخانجات سرمایه گذاری چینی،ٍ حضور در همایش سرمایه گذاران چینی جهت امضا قرداد شرکت SMI با 19 شرکت سرمایه گذار چینی جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس ، دیدار با معاون فرماندار سی چوان و دیدار و گفتگو با مسئولین شهر دیانگ ین که قراراست بعد طی مراحل قانونی خواهرخوانده سلماس شود. اشاره کرد.رئیس شورای اسلامی شهر سلماس در بخش دیگری از این گفتگو درمورد دلیل انتخاب منطقه ویژه اقتصادی سلماس توسط چینی ها برای سرمایه گذار اظهارداشت: چینی ها براساس دستور شی پینگ جین رئیس چمهور کشورشان برای سرمایه گذاری درمسیر جاده ابریشم و نیزبا توجه به پتانسیل های منطقه ویژه اقتصادی سلماس از قبیل خط راه آهن وهمسایگی استان آذربایجان غربی با کشورهایی از قبیل عراق، ترکیه و آذربایجان و دستیابی به بازارهای کشورهای آسیای میانه از قبیل اوکراین، ترکمنستان و ... از طریق خط آهن علاقمند به سرمایه گذاری دراین منطقه هستند.

سعیدنیا درادامه درپاسخ به سوائلی درخصوص اینکه چه کارخانه های قراراست توسط سرمایه گذاران چینی در منطقه وِیژه اقتصادی سلماس احداث شود اضافه کرد: چینی هاعلاقمند به راه اندازی کارخانه های از قبیل خودروهای برقی ،اتوبوس ، ماشین آلات سنگین ،صنایع نفت، چای سبز ، صنعت بسته بندی ،بیوتکنولوژی و صنایع غذایی وهمچنین صنایع ساختمانی درمنطقه وِیژه اقتصادی سلماس می باشند.

وی دررابطه با ادامه روند آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس گفت: برخی از مشکلات موجود این منطقه با کمک مردم و مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین با همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر سلماس در حداقل زمان مرتفع خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرسلماس در پایان این نشست به نماینگی ازمردم شهر سلماس از مسئولین استانی به خصوص ازاستاندار محترم و رئیس همیاری شهرداری های استان آذربایجان غربی خواست با نگاه وِیژه به منطقه ویژه اقتصادی سلماس، چهره اقتصادی این شهر را به جایی برسانند که لایق این مردم عزیزاست و بنده دست هرکسی را که باعث رشد و شکوفایی اقتصادی شهرسلماس شود را می بوسم. وهمچنین از شما دوستان رسانه ای می خواهم که با انعکاس مطالبتان در رسانه ها زمینه ایجاد امید درمردم وهمبستگی بین مردم و مسئولین شهررا فراهم نمایید تا بزودی شاهد توسعه و پیشرفت شهرستان سلماس باشیم.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی