{{ پیک سلماس } }

دانستن حق مردم است

{{ پیک سلماس } }

دانستن حق مردم است

این سایت خبری تحلیلی است.

سومین سخنرانی ریس جمهور در سازمان ملل
پس از گذشت 2 سال از انتخابات خرداد 94 سخنرانی روحانی ملل تا چه اندازه بازگو کننده مطالبات پایگاه رای او است و او تا چه حد توانسته بازگو کننده مردم ایران در سطح جهان باشد؟

حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران که دو سال پیش‌ازاین و با رای مردم ایران به این مقام رسید روز گذشته برای سومین بار در سازمان ملل حاضر شد و از صلح، ثبات، توافق هسته‌ای و کارشکنی عربستان سخن گفت. روحانی در این سخنرانی که اولین سخنرانی وی در سازمان ملل پس از توافق هسته‌ای بود گفت که فصل جدیدی در روابط ایران و جهان آغاز شده است. روحانی با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران گفت: «من خطاب به همه دولت‌ها و ملت‌ها می‌گویم: ما گذشته را فراموش نمی‌کنیم اما نمی‌خواهیم در گذشته بمانیم. ما جنگ و تحریم را از یاد نمی‌بریم، اما به صلح و توسعه فکر می‌کنیم

روحانی گفت که مردم ایران در انتخابات دو سال پیش ریاست جمهوری این کشور «تعامل سازنده با جهان» را انتخاب کردند که در ‌‌نهایت به توافق جامع اتمی ایران و قدرت‌های جهانی منتهی شد.

او گفت: «لازم می‌دانم بر نقش همه مذاکره‌کنندگان تأکید کنم. ما تصمیم گرفته بودیم با حفظ اصول خود، فضایی تازه را رقم بزنیم و این کار را کردیم، آنجا که لازم بود جلو رفتیم و آنجا که لازم بود شهامت انعطاف را داشتیم«.

روحانی تأکید کرد که ایران قصد دارد در فضای جدید، «حرکت صلح‌جویانه» خود را در منطقه هم، بر اساس قاعده برد-برد ادامه دهد و روابط خود با کشورهای همسایه را بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک بازسازی کند.

فاجعه منا
رییس‌جمهور با یادآوری حادثه منا و کشته شدن صدها تن، از جمله حدود بیش از 190 ایرانی در جریان مراسم حج آغاز و از "بی کفایتی و سوء مدیریت" مقامات مسئول در عربستان انتقاد کرده بود.

مبارزه با تروریسم
روحانی پیشنهاد کرد که مبارزه با تروریسم به یک قاعده الزام‌آور بین‌المللی تبدیل شود و هیچ دولتی حق نداشته باشد از تروریسم به‌عنوان روش مداخله در کشورهای دیگر استفاده کند. رییس‌جمهور ایران گفت: همان‌طور که در عراق و افغانستان به استقرار دموکراسی کمک کردیم، آماده کمک به دموکراسی در سوریه و یمن هم هستیم.

پس از گذشت 2 سال از انتخابات خرداد 94 سخنرانی روحانی ملل تا چه اندازه بازگو کننده مطالبات پایگاه رای او است و او تا چه حد توانسته بازگو کننده مطالبات طرفدارانش در سطح جهان باشد؟



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی