{{ پیک سلماس } }

دانستن حق مردم است

{{ پیک سلماس } }

دانستن حق مردم است

این سایت خبری تحلیلی است.

نگذاریم حکومت دینی ناکارآمد جلوه کند

دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۵۴ ب.ظ
IMG_6908

سید حسن خمینی: وظیفه همه ما این است که نگذاریم حکومت دینی ناکارآمد جلوه کند.آیت الله سید حسن خمینی در جمع علاقمندان حضرت امام خمینی (ره) که از استان آذربایجان غربی میهمان حرم مطهر بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و یادگار ایشان بودند گفت: ما به عنوان یاران و کسانی که وام دار ارزش هایی هستیم، وظیفه ای مضائف داریم، وظیفه ما ایجاب می کند که علاوه بر دغدغه های شخصی یا گروهی، دغدغه مردم  و جامعه، به فکر کارآمدی دینی باشیم. چرا که پس از ۱۴۰۰ سال و با فراز و فرودهای بسیار، حکومتی به نام اسلام، به نام پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت در کشور ما محقق شده است و وظیفه همه ما این است که دغدغه این نام را داشته باشیم. همت و تلاش کنیم نکند خدای ناکرده، حکومت دینی ناکارآمد جلوه کند.

 

یادگار امام با تقسیم بندی وظیفه فرد در زمان پیش و پس از کسب مسئولیت بیان داشت: وقتی ما یک خطیب هستیم، صرفا منتقدیم، انقلابی که باشیم، معترضیم، اگر جهاد گر باشیم، مهاجم هستیم، اما وقتی حکومت شدیم، زمانی که انتخاب شدیم و مسئولیت بر عهده گرفتیم، آن وقت وظایف ما سنگین تر می شود. از فردای روزی که سرکار آمدیم باید دغدغه نان و زندگی، کار، شغل، سلامت و البته دین و دنیای مردم را داشته باشیم.

ایشان توضیح داد: تا وقتی انسان کنار است، می تواند منتقد باشد، معترض باشد و یا حتی مهاجم، اما وقتی که کار و مسئولیتی را تصدی نمود باید وظیفه را به نحو احسنت انجام دهد چراکه در چنین شرایطی موقعیت فرد از حالت سلبی به ایجابی تغییر می کند.

 

سید حسن خمینی با اشاره به این نکته که با قرار گرفتن فرد در مسئولیت، ناتوانی او در انجام مسئولیت، ناکارآمدی سیستم محسوب می شود اظهار داشت: در نگاه جامعه، فرق بین ایدوئولوژی و مجری قابل پذیرش نیست و وقتی مجری ناتوان باشد، دیگر بحث ناتوانی شخصی مطرح نیست بلکه موضوع، مسأله ناکارآمدی می شود ، آن هم ناکارآمدی سیستم.

 

ایشان تصریح کردند: بر همین اساس به عنوان یک دین دار و افرادی که وام دار یک ارزش هایی هستیم، وظیفه بزرگی داریم که خدای ناکرده شاهد ناکارآمدی سیستم نباشیم.

 

یادگار حضرت امام(ره) با بیان این مسأله که در زمان شروع نهضت، افراد دیگر، اعم از انتصاب به خاندان پیامبر، ملبس به لباس روحانیت، وصول به مرحله اجتهاد و مرجعیت و یا قرابت سنی با حضرت امام کم نبودند اظهار داشت: با تمام این اوصاف اما ایشان به عنوان رهبر پذیرفته می شوند، آن هم رهبری که در گوشه گوشه کشور مردم از ایشان حمایت می کنند و با ایشان هم قدم می شوند.

 

وی راز مقبولیت و محبوبیت حضرت امام(رض) را مشکل گشا بودن ایشان معرفی نموده و بیان داشت: اصلی ترین دلیل این مسأله این بود که مردم در چهره و کلام ایشان، حلال مشکلات بودن را دیدند و به همین سبب عاشق وی گردیدند و تازه پس از آن بود که آرام آرام با ابعاد بسیار مختلف جذابیت حضرت امام آشنا شدند. به مرور پی به نفس حق ایشان برده شد، مردم در ادامه از این مرد خدا، صداقت و شجاعت دیدند، اما اصل اول در محبوبیت حضرت امام، این بود که مردم او را مشکل گشا دیدند.

 

آیت الله سید حسن خمینی با تأکید بر لزوم انتقال دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نسل های آینده، بیان داشت: علقه های شخصی، علقه های عاطفی و علائقی از این دست ممکن است در خوشبینانه ترین حالت، نزد یک نسل محفوظ بماند اما قطعا به همین راحتی قابل انتقال نیست و این وظیفه تک تک ماست که با نشان دادن کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، عشق و علاقه به این نظام مقدس را نسل به نسل انتقال دهیم.

 

آیت الله سید حسن خمینی با یادآوری شعار اساسی انقلاب بیان نمود: اصول چهارگانه انقلاب همین استقلال، آزادی، جمهوری و اسلامی است که اگر این چهار اصل باشد، رفاه، پیشرفت و مشکل گشایی نیز خواهد بود.

 

ایشان تأکید نمودند: این شعار نه قابل انتقاد است و نه قابل رد و بی تردید تحقق کامل آن پیشرفت و رفاه همه جانبه را به دنبال خواهد داشت و دقیقا بر همین اساس است که این شعار باید مورد پافشاری بیشتر قرار بگیرد و در این بین وظیفه دین داران بیشتر از بقیه است که نکند نظامی که ثمره خون هزاران شهید والامقام و تلاش های مردم است، ناکارآمد جلوه نکند و این، نیازمند تلاش است.

 

سید حسن خمینی در بخش دیگری از سخنان خود، از امید به عنوان موتور محرکه فعالیت های اجتماعی و سیاسی نام برده و افزودند: اگر امید از جامعه ای گرفته شود، اولین اتفاق در آن جامعه، فرار مغزها و کوچ اندیشه های پیشرو است و عده ای که می مانند دچار سرخوردگی و حتی بعضا قابل حذف می شوند. اما کسی که برای خدا و برای آرمانی بزرگ تلاش می کند، ناامید نمی شود.

 

وی با اشاره به آیه صریح قرآن مبنی بر اینکه هرگز از رحمت خدا ناامید نباشید، اظهار داشت: این آیه به این معنی نیست که در هر شرایطی الکی خوش باشید و دست از حرکت بردارید و یا منتظر قهرمانی باشید که مشکلات را حل بکند، که این هم تنبلی محسوب می شود. نظر بر این است که امیدوارانه خود هرفرد به سهم خود تلاش کند. فیلسوفی می گوید من نمی گویم همه امیدوارها همیشه به نتیجه می رسند اما می دانم ناامیدها هرگز به نتیجه نمی رسند.

 

نواده امام خمینی در بخش پایانی سخنان خود با دعوت از حاضران برای به کار گیری نیروی فکر، حرکت، نشاط، امید و استفاده از نیروی قوی جوانی در فعالیت های خود برای کارآمدی بیشتر نظام توصیه نمود: ما نباید هرگز به وضع موجود قانع باشیم، چراکه این رضایت رکودآور و مضر است. همواره انتظارات خود را از سطح موجود بالاتر در نظر بگرید و برای رسیدن به آن نقطه حرکت داشته باشید و تلاش کنید.

فاصله طبقاتی یکی از مشکلات اساسی مردم

 

IMG_68744

پیش از سخنان حضرت آیت الله سیدحسن خمینی، کامل عابدین زاده، نماینده سه دوره مردم شهرستان خوی در مجلس شورای اسلامی در سخنانی کوتاه، ضمن بیان خاطره ای از دوران دانشجویی خود که به دلیل پخش رساله امر به معروف و نهی از منکر حضرت امام (ره) دستگیر و زندانی شده بود گفت: این ملت به کسی عشق می ورزد که زیبا عمل کند نه اینکه فقط زیبا حرف بزند و دقیقا به همین سبب بود که مردم عاشق حضرت امام بودند.

 

عابدین زاده با تأکید بر این مسأله که نمی خواهیم در جامعه توسط عده ای دین، انقلاب و خدا را متهم ببینیم اظهار داشت: فاصله طبقاتی در جامعه بیداد می کند و اگر حقیقت قوانین دین عمل شود نه فاصله طبقاتی می ماند و نه اشرافی گری.

رحیم واحدی از خانواده معظم شهدا نیز به نمایندگی جامعه اهل سنت آذربایجان غربی در سخنانی به بیان وضعیت جامعه اهل سنت استان آذربایجان غربی، مرزنشینان و شهرستان سردشت و بیان موقعیت این شهرستان پس از جنگ و دفاع مقدس پرداختند.

 

دیگر سخنران این دیدار، احمد ولی زاده رییس شورای اسلامی شهرستان ماکو نیز در سخنان کوتاهی خوشحالی خود را از دیدار با یادگار امام راحل اعلام و گزارشی از وضعیت منطقه آزاد ماکو ارائه داد و آیت الله سید حسن خمینی را به بازدید از این منطقه در دیدار از آذربایجان غربی دعوت کرد.

 

حاضرین با سر دادن شعار، خدایا خدایا تا انقلاب مهدی، از نهضت خمینی محافظت بفرما، خامنه ای رهبر به لطف خود نگه دار، آماده استماع سخنان حضرت آیت الله سید حسن خمینی شدند. ایشان با ابراز خوشحالی از تشکیل این جلسه ضمن تشکر از دعوت مهندس سعادت، استاندار آذربایجان غربی، آمادگی خود را برای سفر به این استان اعلام نمودند.

پیش از تشکیل این جلسه نماز جماعت مغرب و عشا در صحن حرم مطهر حضرت امام ( ره ) به امامت آیت الله سید حسن خمینی اقامه گردید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی