{{ پیک سلماس } }

دانستن حق مردم است

{{ پیک سلماس } }

دانستن حق مردم است

این سایت خبری تحلیلی است.

کار یک خبرنگار تنویر افکار است و باید جامعه اسلامی را رشد دهد  

 

دکتر امیر تیموری معاونت سیاسی فرمانداری سلماس  در گفتگوی اختصاصی به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگاربه نکات بسیار قابل توجهی در خصوص خبر و حوزه رسانه به (ندای سلماس) ) انجام دادند که به استحضار خوانندگان محترم می رسد.

دکتر تیموری  در این گفتگو  با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد خبرنگار شهید صارمی با اشاره به اینکه تعهد و تخصص لازمه حرفه خبرنگاری اظهار داشت: یکی از مهم‌ و اساسی‌ترین وظیفه مطبوعات این است که مشکلات مردم را پیگیری کرده و حقوق مردم را از مسئولان مطالبه کنند.وی ادامه داد: کار خبرنگاری یک حرفه ارزشمندی است که در حال حاضر تمامی دنیا بر مبنای اطلاعات و داده‌ها تنظیم می‌شود که ضرورت دارد افکار و اندیشه‌ها به درستی به مردم منتقل شود.معاون فرماندار سلماس  هر گونه تحول و پیشرفت در یک جامعه به شناخت واقعیت بستگی دارد که باید در انتقال واقعیت خبرنگاران و اصحاب رسانه تمام تلاش خود را به کار گیرند تا اخبار و رویدادها به درستی انعکاس پیدا کند.دکتر امیر تیموری  افزود:مطبوعات می‌توانند به خوبی در جامعه صیانت را پابرجا کنند که اگر یک جامعه دارای قلم‌های انتقادی و پرسش‌گر نباشد یک نظام قانون‌مند و پاسخ‌گو را نمی‌توانیم ببینیم و این در حالی است که بسیاری از مشکلات جامعه به وسیله مطبوعات و قلم‌های انتقاد‌گر برطرف می‌شود.دکتر تیموری با مهم دانستن استفاده صحیح و بجا از کلمات و عبارت‌ها در گزارش‌های خبری گفت: این صحیح نیست که فرآیند کپی و پیست برای خبرگزاری‌ها به یک روش تبدیل شود بلکه باید رسانه به دنبال بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم بوده و آن‌ها را پیگیری کنندخبرنگاری شغل شریف و پرارزشی است که ارزش آن وامدار ایثار و شهادت است پس خبرنگاران نیز همانند همگان مدیون شهدا هستند و باید رسالت خود را انجام دهند. کار یک خبرنگار تنویر افکار است و باید جامعه اسلامی را رشد دهد که انبیا هم می‌خواستند جامعه را رشد دهند و خبرنگاران هم در همین مسیر حرکت می‌کنند.باید دانست که خبرنگاری و روزنامه نگاری در هیچ نقطه از جهان مسیر آسانی نپیموده است. چه بسیار دوربینهای خبرنگاری در اقصی نقاط جهان که از دست او گرفته و بر سرش کوبیده اند. امّا خوشبختانه امروز، این مسیر به مدد  تمدن و تکنولوژی جدید، راه آسان وهمواری در پیش رو دارد امروز عرصۀ خبرنگاری با نگاهی رو به جلو، توفیقات بیشتری را شاهد است.گردش اطلاعات و سهولت کار خبرنگار در عرصه جدید دیدنی است . او به مدد تکنولوژی فوق مدرن امروز با انبوه متراکمی ازاخبار مواجه است که جان کارش ازآن فزونی می یابد. ما باید خرسند باشیم که تحولاتی از دستاوردهای بشر را درتمدن جدید شاهد هستیم که هر لحظه اطلاعات واخباری را دراختیار ما قرار می دهد که پدران ما در تراکم سالها از آن بی خبر بوده اند. عمر نسل ما برای دیدن برخی تحولات پرشتاب دیگر نیز کفاف خواهد داد . امّا  به یقین ،نسل بعد از ما  با پدیده های دیگری از دانایی که تصورش نیز  امروز برای ما مشکل است شگفتیهای زیادی خواهد دید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی